FAQ - Sillebroen Shopping

Nedenfor har vi samlet en række spørgsmål og svar angående parkeringen ved Sillebroen Shopping.

Skulle du have spørgsmål, som FAQ'en ikke giver svar på, er du velkommen til at kontakte os på mail: sillebroen@apcoa.dk

Hvordan virker parkeringen ved Sillebroen Shopping ?

 

Ved ankomst til Sillebroen Shopping kører du ind, som du plejer og parkerer din bil. Herefter går du ind i centret og shopper, spiser, ser film eller hvad du nu skal. Når du så ønsker, at forlade Sillebroen Shopping skal du - inden du går ud af centret - checke ud ved betalingsautomaten, her vælger du knappen der hedder ”Check-ud”.

Efter du har valgt ”Tryk for parkering” vil du blive bedt om at finde din parkering ved at indtaste dit registreringsnummer (bilens nummerplade) og som en ekstra hjælp vil du ved indtastning kunne se nummerpladen. Herefter følger du blot informationen på skærmen. Når du har betalt, har du 10 minutter til at forlade P-huset.

Hvad koster det at parkere?

 

De første 2 timers parkering er gratis. Ved parkering i mere end 4 timer skal der betales pr. påbegyndt time, enten ved hjælp af betalingskort, MobilePay eller kontanter. Bemærk at der kan opkræves et betalingskortgebyr.

Priserne for parkering er som følger:
1. time                       -  Gratis
2. time                       -  Gratis
3. time og derover     -  Kr. 12,- pr. påbegyndt time

Hvorfor skal jeg check ud, hvis jeg har parkeret under 2 timer ?

 

Grunden til, at vi beder alle om at checke ud er for at sikre dig som bilist. Når du checker ud, ved du, at din parkering er stoppet, og at du ikke har overskredet den gratis parkeringstid på 2 timer.

Hvad hvis jeg glemmer at betale i centeret ?

 

Skulle du komme til at forlade selve centeret uden at tjekke ud, kan du stadig nå at betale.

Har du forladt Sillebroen uden at tjekke ud og evt. betale, så har du stadig efterfølgende mulighed for at gøre det. Når du kommer hjem til din computer, kan du gå ind på hjemmesiden www.apcoa.dk og her kan du både betale og tjekke ud.

Du kan tjekke ud og betale din parkering i op til 48 timer efter, du har forladt Sillebroen.

Ønsker du at betale og tjekke ud? Klik her

Hvordan med gæster til biografen ?

 

Kunder og gæster hos biografen kan få op til 4 timers gratis parkering.

Henvend dig til biografen.

Hvad betyder det, at være fast bruger ?

 

Når du vælger at oprette dig som fast bruger på Sillebroen Shopping betyder det, at du undgår alt det praktiske omkring parkeringen. Du parkerer bare din bil og kører igen uden at foretage dig noget som helst. (Se undtagelse omkring besøg i Biografen. KLIK HER).

Ønsker du at være fast bruger af parkering på Sillebroen Shopping opretter du dig i systemet og herefter vil systemet automatisk registrer dine ind- og udkørsler i centeret. Hvis du parkerer mere end 2 timer vil beløbet for parkeringen automatisk blive trukket på dit betalingskort, som er knyttet til din profil.

Ønsker du at oprette dig som fast bruger? KLIK HER

Vejledning - Oprettelse via app - KLIK HER

Vejledning - Oprettelse via hjemmeside - KLIK HER

Hvordan opretter jeg mig som fast bruger ?

 

Hvis du ønsker at oprette dig som fast bruger er dette muligt via dette link. Klik her og opret dig som fast bruger. Her kan du oprette en profil med dine personlige oplysninger.

BEMÆRK:
Hvis du har oprettet dig som fast bruger og samtidig besøger Biografen, skal du stadig huske at registrere din parkering hos Biografen for at få 4 timers gratis parkering.

Vejledning - Oprettelse via app - KLIK HER

Vejledning - Oprettelse via hjemmeside - KLIK HER

Invalide- og handicapparkering ?

 

Der er naturligvis mulighed for invalide- og handicapparkering i P-huset. For at kunne benytte båsene til invalide- og handicapparkering skal du huske gyldigt invalide-/handicapkort. Kortet skal placeres synligt i bilens frontrude.

Invalide og handicappede skal betale som alle andre i P-huset - også i invalide- og handicapbåsene.

Parkering af motorcykler ?

 

Det er muligt at parkere din motorcykel på Sillebroen Shopping og som motorcyklist er du undtaget den almindelige betaling. Dog er det vigtigt, at du parkerer i parkeringsbåsene, og ikke er til gene for de øvrige trafikanter. I modsat fald kan det medføre et kontrolgebyr.

Jeg har tastet forkert registreringsnummer/nummerplade ?

 

Har du indtaste et forkert registreringsnummer/nummerplade og godkendt den forkerte bil, vil den bil være i systemet. Du skal hurtigst muligt henvende dig til en af vores servicefolk på 70 231 331.

Alternativt kan du sende en mail til sillebroen@apcoa.dk. Her bør du oplyse følgende:

  • Dit navn og adresse
  • Telefonnummer (for evt. telefonisk kontakt)
  • Det registreringsnummer/nummerplade,som du ved en fejl registrerede
  • Din egen registreringsnummer/nummerplade

Der er blevet trukket et forkert beløb på mit kort - Hvad gør jeg ?

 

Hvis du mener, at der er trukket et forkert beløb på dit kort, vil vi bede dig om at udfylde en formular og send til os - KLIK HER

Formularen skal indeholde følgeende oplysninger:

  • Navn og adresse
  • Vedhæftet dokumentation, der viser trækningen af beløbet (bankudskrift)
  • Bilens registreringsnummer/nummerplade
  • Hvilket kontonummer du ønsker pengene sat ind på

Vær opmærksom på, at du må forvente en behandlingstid på din mail. Vi gør dog alt, hvad vi kan for at svare dig hurtigst muligt. 

Har du spørgsmål eller problemer kan du altid kontakte os på 70 231 331 i tidsrummet kl. 8:00-16:00 og uden for dette tidsrum på vores servicetelefon på +45 51 390 700

Hvordan foregår betaling med debetkort ?

 

Hvis du betaler med debetkort (f.eks. Mastercard, Maestro mfl. (ikke Dankort)) på vores betalingsanlæg reserveres et beløb hos din bank. Beløbet reserveres til APCOA PARKING Danmark A/S, fordi vi ikke kender længden af din parkering og dermed ikke det beløb, som du skal betale, når du kører kortet igennem betalingsautomaten første gang. Vi godkender altså din transaktion med en reservation.

Når din parkering og dermed dit køb er afsluttet, hæver vi det beløb, som parkeringen koster, og det reserverede beløb slettes efterfølgende. Denne procedure kan desværre godt tage nogle dage og det skyldes ikke APCOA PARKING men betalingsudbyderen. Bliver reservationsbeløbet ikke slettet, skal du kontakte din bank (kortudsteder).

Automaten virker ikke - Hvad gør jeg ?

 

Oplever du, at en automat er ude af drift, bedes du benytte en af de andre automater. Der er placeret 4 automater i centeret:

- 2 automater på niveau 1
- 1 automat på niveau 2
- 1 automat på niveau 3

Alle automater er placeret ved udgangen til P-huset.

Skulle alle automater være ude af drift, beder vi dig følge anvisningen på automaten.

Hvad hvis jeg parkerer ulovligt ?

 

I P-huset ved Sillebroen Shopping gælder de samme regler, som der altid har været gældende og parkerer du ulovligt, risikere du stadig at modtage et kontrolgebyr. Kontrolgebyret for overtrædelse af parkeringsreglerne fremgår af skiltene.

Du risikerer således at modtage et kontrolgebyr, hvis du f.eks.:

  • Parkerer uden for parkeringsbås
  • Parkerer på en handicapplads uden gyldig handicap kort, som tilhører dig
  • Blokerer brand- og køreveje