APCOA og Siemens indgår partnerskab om nem opladning af elbiler

/arkiv-laes-mere/apcoa-og-siemens-indgaar-partnerskab-om-nem-opladning-af-elbiler/

APCOA PARKING og Siemens har netop indgået en ny partnerskabsaftale, som betyder, at der installeres elladestandere i en række af APCOA PARKINGs parkeringsanlæg. Alle, også ikke-abonnenter, kan betale for parkering og strøm via APCOA FLOW-appen.

Hver sjette nye bil, der blev solgt i Danmark i 2020, var en elbil eller plugin-hybridbil, og tal fra starten af 2021 indikerer, at der i år kommer yderligere strøm på udviklingen, som skal føre til, at der i 2030 kører 775.000 el- og hybridbiler på de danske veje.

Dén målsætning kræver tusindvis af elladestandere. Og nu tager APCOA PARKING i Danmark via et nyt partnerskab med Siemens Danmark første skridt i retning af, at det skal være hurtigt, nemt og billigt at få el- eller hybridbilen ladet op, mens den holder parkeret.

Første betalingsparkeringsanlæg, hvor der skal sættes elladestandere op, er i Axel Towers i centrum af København. Den bliver den første i en række af APCOA PARKINGs 2.500 p-huse, p-kældre og p-pladser.
Samarbejdet med Siemens omfatter levering, installation og service af ladestandere på APCOA PARKINGs parkeringspladser rundt i Danmark. Konceptet adskiller sig ved, at det er åbent og tilgængeligt for alle. – Man skal ikke tegne et abonnement, man kan betale for parkering og opladning samtidigt i APCOA FLOW-appen.

Ifølge Dan Kirk, der er chef for marketing, forretningsudvikling og kunderelationer i APCOA PARKING, er Siemens blevet valgt som samarbejdspartner, da de lever op til de høje kvalitetskrav, som APCOA har til sine samarbejdspartnere om knowhow og teknisk kunnen samt en åben tilgang til en integration for fremtidige løsninger.

”I APCOA PARKING er vi glade for og stolte over, at vi har indgået partnerskab med Siemens Danmark omkring vores e-charge koncept. Vi har igennem de seneste år arbejdet på en løsning, der kan imødekomme de krav og ønsker, der er i markedet fra vores kunder og fra øvrige forbrugere. Vi får med dette samarbejde mulighed for at tilbyde den løsning, som vi mener er den bedste, både for vores nuværende kunder og for andre danskere, som kan besøge vores parkeringsanlæg, oplade bilen til markedets mest fordelagtige priser og – ikke mindst – gøre det uden noget abonnement eller anden form for binding,” siger Dan Kirk.

Også Jesper Skou, divisionsdirektør i Siemens, glæder sig over det nye samarbejde.

”Hvis der skal flere elbiler på vejene, er en effektiv elektrisk infrastruktur afgørende. Med partnerskabet kombinerer vi Siemens’ intelligente ladestandere med APCOAs stærke brugerinterface, der som noget nyt på markedet giver alle og enhver mulighed for at parkere og oplade elbilen samtidig. På den måde bliver opladningen både nem og billig, så vi ser frem til et fortsat styrket samarbejde”, siger Jesper Skou.

to top

APCOA PARKING og Tivoli fortsætter samarbejde i yderligere tre år

/arkiv-laes-mere/apcoa-parking-og-forlystelsesparken-tivoli-har-forlaenget-sit-samarbejde-frem-til-og-med-2023-til-glae/

APCOA PARKING og forlystelsesparken Tivoli har forlænget sit samarbejde frem til og med 2023 til glæde for gæsterne i Danmarks største turistattraktion. Også i de kommende tre år kan Tivoli-oplevelsen starte allerede, når bilen skal parkeres.

APCOA PARKING og Tivoli har således netop forlænget sin partnerskabsaftale med yderligere tre år, og det betyder, at alle Tivoli-gæster, som ankommer til forlystelsesparken i bil, fortsat i 2021, 2022 og 2023 kan parkere bilen til attraktive priser i Axel Towers lige over for Tivolis hovedindgang.

Både for Tivolis kortholdere og medlemmer af Tivoli Erhvervsklub indebærer samarbejdet mellem APCOA PARKING og Tivoli permanente rabataftaler. Samtidig vil der i de kommende tre år ligesom hidtil være attraktive kampagnetilbud til alle de øvrige gæster i Danmarks største turistattraktion, der ankommer i bil og ønsker at parkere i Axel Towers´ parkeringskælder.

Ifølge chef for marketing, forretningsudvikling og kunderelationer i APCOA PARKING Dan Kirk er der flere nye tiltag i vente til snarlig præsentation.

”Vi glæder os meget over forlængelsen af vores glimrende samarbejde med Tivoli. For os er det vigtigt, at den gode oplevelse ved besøget i Tivoli starter allerede i parkeringsanlægget, og vi ser frem til snart at kunne præsentere en række nye, stærke digitale tiltag, der gør det endnu hurtigere og nemmere at betale for parkeringen, og som i endnu højere grad end hidtil binder parkeringen i Axel Towers og besøget i forlystelsesparken sammen,” siger Dan Kirk.

Læs mere om partnerskabet på APCOA PARKINGs hjemmeside her.

Læs mere

Billig parkering skal sætte gang i butikker og restauranters salg efter coronakrisen

/arkiv-laes-mere/billig-parkering-skal-saette-gang-i-butikker-og-restauranters-salg-efter-coronakrisen/

De mange butikker i butikscentre, restauranter og caféer, som har holdt lukket under coronakrisen og mistet omsætning for store beløb, får nu i forbindelse med genåbningen en hjælpende hånd fra APCOA PARKING.

Parkeringsselskabet har nemlig besluttet at gøre parkering på udvalgte parkeringsanlæg over hele landet, blandt andet i København, Aarhus og Odense, 50 procent billigere fra dags dato og i første omgang i 3 uger frem til den 15 juni.

”Coronakrisen har haft uoverskuelige økonomiske konsekvenser for rigtig mange butiksejere og restauratører, som blandt andet har tabt omsætning, er brændt inde med store varelagre og har været nødt til at afskedige medarbejdere. Nu, hvor regeringen har givet grønt lys for næste fase af genåbningen af det danske samfund, gælder det om at få hjulene i gang hurtigst muligt. Og vi håber, at vi med tilbuddet om billig parkering på en række af vores parkeringsanlæg blandt andet i landets tre største byer kan give vores bidrag til øget omsætning i butikkerne og flere gæster på restauranterne og caféerne,” siger administrerende direktør i APCOA PARKING i Danmark, Michael Christensen.

Rent praktisk udløses rabatten på 50 procent ved at indtaste koden CORONA2020 i APCOA FLOW-appen, når man hele dagen parkerer på et af de udvalgte APCOAs parkeringsanlæg blandt andet i København, Aarhus og Odense. Rabatten bliver dermed automatisk fratrukket og vil fremgå af den kvittering, man modtager efter endt parkering.

Se mere om, hvor og hvordan rabatten bruges her: https://kampagne.apcoa.dk/

Læs mere

Nu bliver det muligt at få leveret pakker lige ved siden af sin parkerede bil

/arkiv-laes-mere/nu-bliver-det-muligt-at-faa-leveret-pakker-lige-ved-siden-af-sin-parkerede-bil-1/

Et nyt samarbejde mellem APCOA PARKING og Nordic Infrastructure betyder, at der i de kommende uger bliver sat omkring 25 Nærboks op på p-pladser i bl.a. København, Aarhus, Odense og Aalborg.

De fleste kender situationen: Der dukker en besked op om, at de nye bukser eller det nye cover til mobiltelefonen, som er købt på internettet, nu er klar til afhentning i en pakkeboks eller en pakkeshop. Og det er jo rigtig fint. Udfordringen er bare ofte den, at pakken skal afhentes et godt stykke vej fra hjemmet eller arbejdspladsen.

Men et nyt samarbejde vil fremover gøre det muligt at få sine pakker leveret lige ved siden af sin bil. APCOA PARKING har netop lavet en aftale med Nordic Infrastructure, der er etableret af SwipBox og PostNord. Samarbejdet betyder, at der i første omgang forsøgsvis bliver opsat Nærboks på i alt omkring 25 APCOA-parkeringspladser i København, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle, Horsens og Taastrup.

- Hvis man får valget mellem at kunne køre direkte fra arbejde og hjem til familien kontra først at skulle klare diverse tidkrævende gøremål på hjemvejen, er der ingen tvivl om, hvad de fleste af os ønsker. Med dette nye samarbejde bliver det muligt at bestille pakker til levering i en Nærboks, der er stillet op på den parkeringsplads, hvor man har sin bil holdende. Det kan give mange danskere en væsentlig tidsbesparelse, siger Dan Kirk, chef for marketing og forretningsudvikling i APCOA PARKING.

I København bliver de nye Nærboks blandt andet sat op i Axel Towers og Carlsberg Byen. På sigt er det tanken, at boksene på parkeringsanlæg i de syv byer får følgeskab af en række andre byer.

Nordic Infrastructure har som målsætning at få 10.000 pakkebokse op over hele landet. Når alle bokse er sat op, vil der være tale om verdens tætteste netværk af pakkebokse. I første bølge bliver der de næste seks måneder sat 2.000 pakkebokse op – heriblandt på APCOAs parkeringspladser.

- På baggrund af et pilotforsøg med Nærboks i Kolding og Sønderborg kan vi se, hvor glade kunderne er for at kunne hente pakker døgnet rundt og så tæt som muligt på dér, hvor man bor og færdes. Ideen om at stille Nærboks op på parkeringspladser passer som hånd i handske til hele tankegangen bag Nærboks, fastslår Lars Hem Simonsen, der er CEO hos Nordic Infrastructure.

 

Fakta om APCOA PARKING

APCOA PARKING blev stiftet i Danmark i 1995 og er en del af APCOA PARKING Group. 

APCOA PARKING administrerer i Danmark 1.500 p-anlæg, blandt andet parkeringshuse og -kældre i Axel Towers og Carlsberg Byen i København, Lyngby Storcenter, Odense P og Salling i Aalborg. 

Firmaet har allerede samarbejdsaftaler med blandt andre Tivoli og BroBizz.

Læs mere om Nordic Infrastructure: www.nordicinfrastructure.dk

 

Fakta om APCOA PARKING Group

APCOA PARKING Group er Europas førende parkeringsoperatør med mere end 45 års brancheerfaring.

Med omkring 5.000 medarbejdere, administrerer APCOA PARKING Group omkring 1,5 millioner parkeringspladser på ca. 9.500 parkeringsarealer i 13 europæiske lande. Det inkluderer parkeringspladser i 1.800 byer og tilhørende shoppingcentre, 400 hoteller, 150 hospitaler og 58 europæiske lufthavne. Kernen i forretningsmodelen er, at APCOA PARKING ikke ejer ejendomme selv. Dette gør APCOA til en pålidelig partner, som maksimerer ejendomsværdi for private såvel som offentlige pladsejere.

Firmaet sammenkæder gadeparkering og parkeringshuse med erhvervskunder, partnere, parkanter og deres køretøjer via den digitale platform APCOA FLOW. Hermed transformerer APCOA PARKING store P-huse til mobilitets hubs med innovative services for at skabe en bekvem mobilitetsoplevelse. Og det er også godt for miljøet: Ved at tilbyde digitale services og ved brug af et intelligent traffic management system, hjælper firmaet aktivt med at reducere antallet af biler, som leder efter parkeringspladser og CO2 udslip i byer. Ved at kombinere mobilitet og parkering, er APCOA PARKING ved at blive en integreret del af den smarte by.

Læs mere

Flere misforståelser i DR-program om klager vedrørende kontrolgebyrer

/arkiv-laes-mere/dr-kontant-bragte-256-19-en-udsendelse-om-klager-vedroerende-parkeringsboeder/

Forbrugerprogrammet Kontant, der blev sendt på DR1 tirsdag den 25. juni 2019, handlede om klager vedrørende kontrolgebyrer. Programmet indeholdt flere misforståelser om parkeringsbranchen i Danmark samt APCOA PARKING.

APCOA PARKING har fuld forståelse for, at borgere, der modtager et kontrolgebyr, oplever stor frustration over dette, hvis de mener, kontrolgebyret er uberettiget. APCOA og andre i branchen arbejder for at minimere antallet af fejl. Med det nye Parkeringsklagenævn og sagsgangen, som beskrives herunder, er det blevet nemmere for bilisten at få medhold i de tilfælde, hvor der er begået en fejl fra parkeringsselskabets side.

Hvis DR-programmet Kontant har kritikpunkter mod APCOA eller andre parkeringsselskaber, skal de selvfølgelig bringe dem. APCOA svarer generelt gerne og efter bedste evne på spørgsmål og kritik, hvilket APCOA også gjorde under tilblivelsen af Kontant. APCOA forklarede skriftligt flere gange, hvorfor APCOA ikke ønskede at medvirke i programmet. På trods af dette fremstiller Kontant forløbet som om, at programmets journalister ikke var i kontakt med APCOA.

Begrundelsen til DR for, at APCOA ikke ønskede at medvirke, var, at Kontant undervejs i forløbet opfordrede sine seere til at filme vores parkeringsvagter. APCOA finder dette kritisabelt, da det medvirker til at dæmonisere en faggruppe, som i forvejen ikke har de nemmeste arbejdsbetingelser.

1. Kontant kritiserer APCOA PARKING for, at bilisterne skal henvende sig skriftligt til APCOA vedrørende indsigelser over kontrolgebyrer. I programmet blev det mere end antydet, at formålet er at chikanere de bilister, der klager. Dette er ikke korrekt.

Fakta: Sagsbehandlingen af klager er blevet mere smidig. Den 1. juli 2018 etableredes et nyt uafhængigt Parkeringsklagenævn på baggrund af ny lovgivning, som skal lette sagsbehandlingen af indsigelser. For at Parkeringsklagenævnet kan sagsbehandle, skal alle henvendelser ske skriftligt til klagenævnet med bilistens skriftlige klage og parkeringsselskabets skriftlige fastholdelse. Det er nu praksis for alle de parkeringsselskaber, som er med i Parkeringsklagenævnet. APCOA PARKING tilbyder derfor ikke telefonisk sagsbehandling, da det blot vil medføre, at bilisten skal klage igen skriftligt, hvis parkeringsselskabet ikke giver medhold i klagen. Som det foreløbig eneste selskab i Danmark har APCOA imidlertid indført telefonisk vejledning i, hvordan man skal gøre indsigelse. APCOA’s vejledningslinje har endda døgnåbent.

2. Kontant kritiserer APCOA PARKING for ikke at deltage i udsendelsen.

Fakta: APCOA PARKING svarer altid på pressehenvendelser både fra DR såvel som andre medier. Dog udtaler vi os ikke i enkeltsager blandt andet i henhold til, at APCOA er underlagt Persondatalovgivningen. Hovedreglen hos APCOA er, at alle pressehenvendelser besvares skriftligt, hvilket vi også gjorde i dette tilfælde – blandt andet foranlediget af forholdet i punkt 3 nedenfor. Under programmets tilblivelse var der imidlertid hyppig skriftlig dialog mellem Kontant og APCOA.

3. Kontant opfordrede på programmets Facebook-side i løbet af maj seerne til at optage videoer af parkeringsvagter med deres mobiltelefoner og indsende disse videoer til Kontant. Dette initiativ omtales overhovedet ikke i programmet.

Fakta: Efter skriftlige henvendelse fra APCOA PARKING fredag den 31. maj blev opfordringen fjernet fra Facebook af Kontant tirsdag den 4. juni. Et for APCOA vigtigt aspekt i denne sammenhæng er, at parkeringsvagter er en meget udsat medarbejdergruppe, som hyppigt oplever verbale overgreb og desværre nogle gange også fysiske. Et Facebook-opslag som Kontants gør kun parkeringsvagternes arbejdsforhold yderligere risikable.

Afslutningsvis skal det pointeres, at APCOA PARKING har været i skriftlig dialog med DR flere gange under Kontant-programmets tilblivelse. Derfor er det ikke korrekt, når DR fremstiller APCOA PARKING som en virksomhed, der ikke vil i dialog med journalister.

Med venlig hilsen

Michael Christensen, adm. direktør
APCOA PARKING Danmark A/S

Læs mere

APCOA PARKING Danmark A/S har købt OnePark A/S i Danmark.

/arkiv-laes-mere/apcoa-parking-danmark-as-har-koebt-onepark-as-i-danmark/

Denne sammenlægning af to veldrevne virksomheder, vil styrke APCOA PARKING, da virksomhederne komplementerer hinanden godt, og begge har fokus på at tilbyde den bedste kundeservice i branchen.

Sammenlægningen kombinerer virksomhedernes styrker på alle områder af parkeringsdrift, og sammenbringer kompetencer og evner fra to stærke teams. Med APCOA-koncernens økonomiske styrke i ryggen, vil denne sammenlægning medføre forøgede muligheder for yderligere investeringer i drift og teknologi. Både APCOA PARKING og OnePark ser sammenlægningen, som en stor mulighed for at udbrede serviceniveauet yderligere overfor parkeringsområdernes ejere og forbrugere i Danmark, ved at sammenlægge den bedste viden, de bedste parkeringssystemer og den største erfaring fra parkeringsdrift.

Læs mere